Från noll till hundra och tvärtom

Bad girl.

Kategori: Livet

Jag gillar sommar och sol. Och tillhörande bad. För helst väljer jag att inte breda ut min filt på en plats där en rimlig möjlighet att snabbt svalka sig i plurret saknas. Vill härmed slå ett slag för utomhusbad i min del av Stockholm. Det finns några stycken. Och de flesta är helt fantastiska.
 
För svar ja. Det finns faktiskt många fina stränder med tillhörande bad i Stockholm. Staden består inte bara av betong. Verkligen inte. Om så varit fallet hade jag inte velat bo här. Jag sprider oftast mina gracer mellan två bad. Det första eftersom det ligger i synnerligen nära anslutning till mitt hus. På så sätt blir det enkelt att besöka. Och området är prydligt. Poolen är ren. Det var här som jag igår slukade min bok om Reiki. Bland familjer och badringar. Fortfarande utan nämnvärt mycket skrik. Jag är imponerad.
 
Det andra gillar jag eftersom det skiljer sig lite från det första. För här kan jag glatt och fritt naturbada i en vacker sjö. Även detta ligger på behagligt gångavstånd. I reservatet. Så nära naturen har jag sällan tidigare bott. På båda ställena kan jag köpa glass. Eller läsk. Och lunch om jag så vill. Samt sätta mig på en fräsch toalett när andan väl faller på. Det är här som jag idag tänker förkovra mig i reflexologi. Tre kilometers promenad enkel väg. Genom den vackra skogen. Med Kungen.
 
Njutbart ska det bli.
 
 

Kommentarer

  • A säger:

    Så härligt!:)

    Svar: Ja, det har sannerligen varit en riktigt ljuvlig dag idag :)
    Från 0 - 100

    2013-08-04 | 20:43:36

Kommentera inlägget här: