Från noll till hundra och tvärtom

April, maj och början av juni.

Kategori: Livet

Senast jag skrev några rader hade våren precis kommit till Stockholm. Idag jobbar jag hemma med en härlig sommarvy utanför mitt vardagsrumsfönster. Jag älskar det. Och behöver det. För åter igen är jag ganska trött. Även om anledningen är positiv.
 
1 april klev jag nämligen på min nya tjänst. Den har inneburit det mesta från budgetanalys och avsättningar till helgkampanjer och målsättningssamtal med mina killar däremellan. Jag har varit två gånger i Malmö, tre gånger i Göteborg samt tre dagar inklusive restid på konferens i Oslo.
 
Vi har haft trevligt helgbesök à la min mor, Kungen och jag, Vidare har vi varit på en hel del stugvisningar vilket resulterar i att vi redan imorgon blir lyckliga ägare av ett eget sommarparadis. Där ska vi spendera helgen i lugn och ro. Grilla, tvätta husfasaden samt sopa mossa från tegelpannorna. Förbereda för en härlig semester med gräs mellan tårna helt enkelt. Känns skönt. Äntligen!
 
Vidare har vi spenderat dessa månader med att fira tvåårsdagen med en långhelg i Riga, samt spenderat en helg på Gotland. Torsdag till lördag förra veckan hade jag de två härliga flickorna från förr på besök. Mysigt. Intog Stockholm Fields på Gärdet i fredags och rockade nöjt loss till både Ghost och Metallica. Njutbart. Dock känns det i kroppen. Den är trött. För trots att jag har tankat kärlek och energi hela helgen, strejkar den nu lite genom att byta plats på samtliga av sina beståndsdelar. Vilket gör att jag är fullkomligt utpumpad men trots det har svårt att sova. Knepigt.
 
Idag tar jag det därför väldigt lugnt. Kurerar min irriterande snuva genom att dricka fruktsmoothies och jobba hemifrån. Det kommer indeed att bli en skön sommar.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: