Från noll till hundra och tvärtom

En bred strimma ljus.

Kategori: Livet

Som genom ett trollslag känns allt mycket bättre idag. Jag hade bevisligen ett stort behov av att få skriva av mig lite, och här kan jag verkligen imponeras av bloggandets kraft. För även om jag skriver relativt ofta på en annan blogg, så finns där inte utrymme för personlig navelskådning. Det finns det dock här.
 
Igår kväll pratade vi en hel del, Kungen och jag, och bestämde planer för helgen. Den kommer att bli riktigt mysig och är precis vad jag behöver just nu. Den här morgonen sov jag ut ordentligt och steg inte upp ur sängen förrän kl 08:30. Superskönt. Har jobbat undan allt som behövdes för att avsluta den här veckan med ett gott samvete, och har även planerat in möten och hotellnätter ända in i februari. Lyxade till det rejält genom att stänga ner datorn lagom till lunch till förmån för att träffa en god vän och hennes nyfödda bebis. Hämtade upp sushi på vägen, och myste sedan i en dryg timme i hennes soffa med en liten plutt i knäet. Obeskrivlig känsla att få hålla i något så litet och varmt. Avslutade med kaffe på café innan jag åkte hem vid tvåtiden. Min vän är så bra, och hennes sällskap idag var guld värt.
 
Det är inte bara jobb som nu är inbokat. Frukost- och lunchdejter, middagar och till och med en helgkurs i Feng shui väntar under vårvintern. På söndag ska jag och Kungen plugga spanska, och till veckan flyttar mina föräldrar hit till Stockholm. Förvisso har det snöat idag så landskapet är täckt av en vit fluffig matta, men tror inte att det är den enda anledningen till att 2016 känns betydligt ljusare idag. Det verkar bli en fin vår trots allt, bara jag tar mig tid att sova ut lite oftare.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: