Från noll till hundra och tvärtom

Grym helg, grym hemkomst.

Kategori: Blogg100

För återkoppling - jag hann till bilen före lapplisorna i fredags, tack och lov.
 
Nu åter hemma efter en härlig tjejhelg i mysiga Tomelilla. Vi var sju glada rackare som intog huset i fredags. Tre av oss flög tillsammans från Bromma, tre av oss samåkte i bil från västkusten, och en av oss var redan på plats eftersom hon de facto äger sommarhuset. Eller ja, hennes familj vill säga. En helg med mycket god mat, vin, skratt och prat. Som alltid laddar jag batterierna rejält i det sällskapet.
 
Lördag förmiddag spenderade vi på ML Borstteknik. Efter en genomgång av ägaren, shoppade vi loss i butiken. Så i vårt kök hänger nu en diskhandduk i tyg med fint fjärilsmönster, och en grön diskborste står väl placerad under diskbänken. Enligt utsago ska båda dessa atteraljer hålla i flera år, och ersätta gängse produkter såsom Wettextrasor och billiga månadsdiskborstar. De behöver tvättas och kokas ofta, that´s it. Således går de väl in i mitt miljötänk. Det ska bli spännande att se om de håller vad de lovar.
 
Dagen bjöd vidare på kräftsmörgås till lunch på prisbelönt  Olof Victor, samt en promenad längs med havet vid Sandhammaren. Därefter var det dags för middag på den mycket pittoreska och av White guide rekommenderade, pizzerian Friden, beläget precis mitt i ingenstans på Österlen. Idag hann vi med en ljuvlig långfrukost innan det var dags att packa ihop för helgen och slutligen åka hem.
 
Kungen och Svarta pärlan hämtade mig på Bromma flygplats. Jag har nu blivit bortskämd med att få njuta av Kungens pasta med köttfärs, har gottat mig i badrummet med hemmaspa, och nu är det hög tid att bänka sig framför söndagsfilmen. Det är med andra ord sannerligen inte illa att vara hemma heller. Jag är verkligen lyckligt lottad. Det här har varit en synnerligen bra helg.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: