Från noll till hundra och tvärtom

Dagens lisa.

Kategori: Blogg100

Efter en vecka med både förkylning, tjänsterresa till Norrköping och en hel del administrativa göromål, börjar det nu närma sig helg. Känner mig pigg, glad och stark. Ikväll lyfter planet mot Malmö för en härlig tjejkväll i pittoreska Tomelilla på Österlen. Men först ska en långsitting i mötessalen på jobbet avklaras och några mail besvaras. Därefter bär det av.
 
Dagens stora utmaning är att göra sig klar i tid denna morgon. För kl 8:00 pricktid sätter de igång här ute. Lapplisorna. För på min gata får man gärna parkera gratis. Förutom på fredagar. Något jag inte tänkte på när jag glatt krånglade in min Svarta pärla mellan två andra bilar där det igår fanns plats. Ett otyg det där. För i vinter lyser snön kritvit med sin frånvaro. Backen är bar. Mig veterligen står ingen sandsopare på plats runt hörnet för att genomföra allmän städning heller. Men flytta bilen, det ska man. Det står klart och tydligt på den myndiga skylten härnere. Suck.
 
Så dagens inlägg blir kort. Tänderna ska borstas och håret likaså. Jag har nu bara 33 minuter på mig.
 
 
 

Kommentarer

  • Cicci säger:

    Hoppas din helg i härliga tjejers sällskap
    blev toppen!
    Och att Svarta pärlan inte hade en lapp på
    rutan i fredags!
    Kram.

    Svar: Helgen både började bra och slutade bra :) Hoppas din helg var lika fin!Kram
    Från 0 - 100

    2014-03-16 | 20:36:58
    Bloggadress: http://www.svartnonsens.se

Kommentera inlägget här: