Från noll till hundra och tvärtom

Sortering och strukturering pågår.

Kategori: Blogg100

Det här med att vara förkyld är inte min grej. Jag gillar inte när näsan rinner, och jag misstrivs å det grövsta när jag inte känner någon markant smak i munnen. Förutom den metalliska såklart. För den följer med snuvan likt en TV-pejlare gör vid minsta lilla köp av någon känd butikskedjas multimediasystem. Oundvikligen.
 
Idag har jag, trots tvivelaktig sömn och djupa halsrosslingar, dock varit uppe relativt tidigt. Jobbet har fått sitt under morgontimmarna, och för tillfället gör jag allt jag kan för att nyttja min lunchtimme på bästa sätt. Det vill säga genom att styra upp min tillvaro gällande sociala medier. Det var några år sedan jag senast var verksam. Men nu är det dags att ta tag i engagemanget igen. Det är ju faktiskt något som tidigare har roat och, vid närmare eftertanke, fortfarande roar mig. Ett nytt twitterkonto har därför skapats, och mina två bloggar är nu länkade till diverse forum på det sätt jag vill. Den här bloggen syns enbart i forum där jag känner mig trygg att skriva om det mer privata. Den andra ligger däremot ute både här och där för allmän beskådan. Perfekt.
 
Nästa projekt är nu att länka in de fantastiska bloggar jag följer på permanent basis, och kanske även att se över mitt eget format en smula. Design har nämligen fått stå åt sidan ett bra tag nu, främst på grund av att jag inte har haft tid. Med tanke på hur framtiden kommer att se ut finns dock risk att formatet får bestå. Trots allt är ju innehållet det viktiga, något jag kommer att jobba vidare med tack vare utmaningen #Blogg100. Ett inlägg varje dag ger utrymme för reflektion på ett helt annat sätt än vad månadsvis uppdateringar av händelser gör. Jag ser fram emot det.
 
Sortering och strukturering vad gäller det viktiga i tillvaron har börjat. Det kommer med andra ord att bli en underbar vår.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: