Från noll till hundra och tvärtom

Och just där sprack det.

Kategori: Blogg100

Precis igår spräckte jag raden av mitt dagliga bloggande. Jag är ledsen, #Blogg100, men tyvärr verkar jag inte lyckas med uppdraget att hinna med ett inlägg varje dag. Varför, kan man fråga sig. I min ägo finns ju nämligen både laptop, iPad och mobiltelefon. Och samtliga atteraljer befann sig igår faktiskt inom samma 50 kvadrat som jag. Möjlighet till uppkoppling saknas med andra ord inte. Det beror helt enkelt på annat.
 
Igår hade jag en ganska lugn dag. Jobbade hemifrån på förmiddagen, och gjorde en oannonserad tur bland mina lokala under eftermiddagen. Jag kom hem relativt tidigt, kände mig hyfsat pigg, och hade således alla förutsättningar att hinna skriva. Men jag gjorde det inte. Istället lade jag i en toning i mitt kortklippta hår, målade naglarna i gult och orange (ja, det blev bra även om det låter något märkligt), klädde in tidningsbacken i nytt tyg, och lagade slutligen middag med Kungen. Hade ledigt helt enkelt.
 
Eventuellt är det detta som är pudelns kärna. Jag ville inte skriva. Istället kände jag för att pyssla. Kanske jag ska se utmaningen som en boost. Som medlem i forumet tar jag mig tid att skriva mer, även om det inte blir överdrivet mycket. Eller långt. Men jag skriver iallafall. När jag känner för det. Nästan dagligen men inte riktigt. Ibland om viktiga saker, och ibland som idag - om synnerligen privata funderingar. Jag trivs med det. Så får det vara.
 
Därmed inte sagt att jag kommer att gå ur gruppen. Oh nej. Mina inlägg hamnar fortfarande under mappen "Blogg100". Men utan stress. Idag styr jag åter kosan, läs Svarta Pärlan, mot syd-Sverige. Tvådagarskonferens i Malmö står på agendan. Under färden kommer jag att fundera vidare på hur jag vill jobba med det nya. Samt om jag kanske inte ska gå in i husets styrelse iallafall. Det behövs struktur även där.
 
Så inlägg kommer. Troligast dock inte förrän först på lördag. Önskar er alla en fortsatt trevlig vecka.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: