Från noll till hundra och tvärtom

Perspektiv.

Kategori: Livet

Tydligen var det premiär för Mello igår. Det missade jag totalt. Med glädje. För jag är ingen Mello-människa. I mina tidigare tjänster gällde obligatorisk närvaro. Dinering med leverantörer på något fancy place, följt av representation på så bra och överskådliga platser som möjligt i Globen. Kul med show. Dock inte alls min grej. I år behöver jag inte engagera mig. Alls. Det känns ganska skönt. Även om efterfesterna brukar vara synnerligen roliga.
 
Istället ägnade jag dagen åt att umgås med vänner. Först ut var min fina vän och hennes tvåmånaders bebis. Den lille som jag träffade redan på BB, när han inte ens fyllt ett dygn. Mysunge. Snällare barn får man leta efter. För efter en ryckig tur med tunnelbanan och en promenad i snömodd, var han fortfarande glad och lugn. Brunchen i hjärtat av Söder förflöt således smidigt. Trevligt och gott. Och jag fick mig ytterligare bekräftelse på att mina festfarhågor är helt normala. Alla känner tydligen så. Mer eller mindre. Skönt.
 
Så jag tog tjuren vid hornen. Ringde min tilltänkta toastmadame som ärad tackade ja till uppdraget. Jag mailade de eventfirmor som jag klassat som intressanta. Förmodligen blir det party på en terass. Skitdyrt. Men klart värt utlägget. För är det fest så är det. Jag arrangerade inget när jag fyllde trettio. Den här gången slår jag därför utan större eftertänksamhet på stort. Jag må vara ekonomisk, men snål är jag sannerligen inte. Festen kommer att bli bra. Det är nästan så att jag börjar se fram emot den.
 
Kvällen spenderade vi på Söder tillsammans med bror och flickvän. Efter ett glas vin slog vi oss ner i biografens sköna stolar och fick en god inblick i The secret life of Walter Mitty. En klart överskattad film. Inget jag känner för att rekommendera. Men kvällen som helhet blev bra. Och popcornen var i sedvanlig ordning smöriga och goda. Idag vankas en tur till min shoppingfavorit, Nacka Forum. Bikini och resväska ska inhandlas. För snart bär det av till solen, värmen och lugnet. Endast sex arbetsdagar kvar, som mitt resesällskap igår uttryckte det.
 
Den här våren kommer verkligen att bli toppen.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: