Från noll till hundra och tvärtom

2014. Det är mitt år i år.

Kategori: Livet

Hej bloggen. Nu är jag tillbaka igen.
 
För även om pausen var välbehövlig har jag saknat dig. Ett av mina nyårslöften bestod i att ägna många, och även dig, lite mer omtanke och kärlek. Så idag börjar jag igen. Kan inte garantera daglig kontakt, oh nej. Men du lär åtminstone få höra av mig några gånger i veckan. Ett utfall till det bättre, helt klart. Så ikväll gör jag några korta nedslag i vad som hänt under de senaste månaderna. De har varit helt fantastiska.
 
Julen 2013: Första versionen av jul firades i hjärtat av mitt-Sverige tillsammans med Kungen, Konungamodern och 1,5 st ytterligare personer ur den blåblodiga skaran. Mysigt.
Nyår: Firades med sedvanliga tre rätter hemma hos den norska kollegan. I Upplands Väsby. Kastade utan en tillstymmelse till ångest år 2013 åt helsicke. I år är det dags att ta nya tag.
Nyårsdagen: Jag och Kungen vaknade på hotell. En bra start på det nya året.
Trettondagsafton: Andra versionen av jul firades hos bror med sambo. Tillsammans med mor och far. Och min fyrbente lillebror. Mysigt.
Trettondagsveckan: Tog en efterlängtad semester. Besök av mor och far samt min fyrbente lillebror i hela sju dagar. Supermysigt. Jag älskar dem.
Övrigt: Min författarkurs är avklarad och jag har preliminärbokat in mig på del två. Vi letar sommarställe. Jag hoppas att inom kort få nya saker att göra på jobbet. Det viktiga besöket i december visade ett synnerligen gott resultat. Resan i februari är bokad och betald. Jag mår superbra, även om mitt midjemått fortfarande känner av sviterna av julens gottgott-intag.
 
Och så var det dags för det där med nyårslöften. De är många. Men de flesta handlar om att på en permanent basis vara riktigt snäll mot mig själv, samt att se till att ta mig mer tid att umgås med de mina. Tänka aktivt på att idka mindfulness och värna om mina intressen, vill säga. Ikväll, mysandes med ljus och kokosdoftande handcreme, i en nystädad lägenhet och med en hel del trevligheter inbokade under våren, känns dessa löften inte alls speciellt svårt att hålla.
 
2014 kommer utan tvivel att handla till stora delar om balans. På fler sätt en ett. Ett ytterst spännande år har börjat.
 
 

Kommentarer

  • Cicci säger:

    Underbart att se dig här igen!
    Har saknat dig. :)
    Jul och nyår verkar ha varit riktigt vänliga mot dig, Kungen och resten av familjen.
    Den fyrbenta lillebrodern väl inräknad!

    Du verkar utan tvekan ha funderat igenom vad som känns vettigt att satsa på här i livet.
    Håller tummarna om att sommarställe strax kommer att finnas i er ägo.
    För jag ser verkligen fram emot att sippa lite gott vin på den altanen!

    Kram på dig!

    Svar: Tack snälla, blir så glad av dina kommentarer :)
    Ja, ibland bör man faktiskt stanna till lite och sätta foten på bromsen. Speciellt när det roliga man vill göra ofta får stå tillbaka för annat. Blir det inte stuga inom kort får vi banne mig sippa vin från balkongen istället :)

    Stor kram!
    Från 0 - 100

    2014-01-22 | 09:01:01

Kommentera inlägget här: