Från noll till hundra och tvärtom

Ett rungande Bazinga.

Kategori: Livet

Februari har varit en underbar månad. Två veckor spenderades på ljuvliga Tobago i Västindien. En resa som jag sent ska glömma. Inte minst eftersom jag bara ett par dagar innan flyget lyfte, fick ett glädjande besked om det jobb jag har sökt. Således kan jag bara konstatera att ibland slår faktiskt en ynka åttondelschans väl ut! Så även om 1 april kanske inte är det mest fördelaktiga datum man kan tänka sig ur ett karma-perspektiv, byter jag då tjänst. Det kommer att bli spännande, utmanande och krävande. Ännu en pinne i karriärskrukan. Precis som jag vill ha det.
 
Vidare har Kungen fyllt år, samt fått goda slutbetyg i samtliga ämnen som han fördjupat sig i under den här vintern. Jag är en mycket stolt flickvän. Har haft vänner på middag, genomlidit en sprakande Mellofinal på plats i Friends Arena samt har haft avdelningsmöte med avslut på gocartbanan. Nästa helg vankas tjejmys i Tomelilla och därefter följer trevligheter i form av resor till likväl Malmö såsom Gotland och Riga. Finbesök av bästa tjejerna från norr är inplanerat under två skilda helger i vår, och samtliga inbjudningskort till festen är nu lagda på lådan.
 
Idag har jag bytt fackförbund, förhandlat ner min låneränta rejält och sett över mina försäkringar. Moget värre, och jag känner mig nöjd. Papperen är sorterade, vilket brukar vara ett signifikant tecken på när jag har ordning i mitt liv. Vidare har jag precis fått grönt ljus att något senare än alla andra haka på #Blogg100, startat av den extremt driftige Fredrik Wass, som det för övrigt nu var alldeles för länge sedan jag träffade på i något sammanhang. Blogg 100 känns roligt, och är precis vad jag behöver för att åter komma igång med bloggeriet. Således är allt nära nog perfekt på de flesta plan.
 
Tillvaron kan närmast beskrivas som prima. Så ett stort Halleluja och rungande Bazinga på den!
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: