Från noll till hundra och tvärtom

Nöjd.

Kategori: Livet

Såja. Nu börjar pusselbitarna att hamna på plats. Lokal är bokad och inspekterad. Den kommer att bli otroligt mysig, vita dukar och levande ljus. Helt i min smak, speciell men avslappnad, och kommer sannerligen att passa min fest perfekt. Har bokat underhållning och involverat toastmasters. Hela två stycken blir det varav en är spikad och den andra nästan är bestämd. Den oro jag kände i början av veckan är nu som bortblåst.
 
För det verkar som att datumet passar väldigt många, även av de långväga gästerna. Inbjudningar kommer att skickas ut om ca tre veckor, och därefter kan jag börja planera middagen och partyt ordentligt. Nu ser jag helt plötsligt fram emot min egen fest. Och kan bara konstatera att det lönar sig att ta tag i saker i tid. Nu ligger fokus på att få samtliga att trivas. Ett angenämt projekt som inte alls kommer att vara svårt! Jag hoppas bara att alla som jag tycker om har möjlighet att komma! 
 
Igår åt jag italienskt med tre kära från universitetstiden. Mysigt och tiden flög iväg. Tankade massor av energi, vilket genererade ett, om möjligt, ännu mer rasande tempo än vanligt på kontoret idag. Det är snart renstädat inför min kommande semester. Om endast sex dagar lyfter planet mot värmen, och då ligger inte längre några surdegar på mitt skrivbord. Kampanjer är planerade ända in i mitten av mars, och jag kommer inte att ha så mycket att ta itu med de första dagarna efteråt. Skönt.
 
Har dock tre arbetsdagar kvar tills dess. Imorgon väntar personlig prövning del två. Som är av det goda slaget. Lite pirrig är jag, fattas bara annat. Men det kommer att gå bra. Kan bara göra mitt bästa, och därefter ligger beslutet i någon annans händer. Spännande. Har jag tur får jag besked efter helgen.
 
Nu väntar en kväll med matlagningsprogram på TV, fruktsallad, hemmaspa och nagelvård. Det är jag verkligen värd.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: