Från noll till hundra och tvärtom

Gröna fingrar? Knappast.

Kategori: Livet

Det är vackert ute. Grönt och lummigt. Både hägg och syrener blommar. Nästan likt en psalm av Lina Sandell-Berg. Fint väder gör som alla vet underverk med mitt humör. Oftast. För det finns dock vissa irriterande vardagsmoment som inte ens skulle kunna uppvägas om jag så samlade alla blommande växter i världen på ett ställe. Naturligtvis är det trafikincidenterna som avses. Ej orsakade av mig. Utan istället av fullblodsidioterna som trafikerar våra allmänna vägar. De är många därute. Och ibland undrar jag om de förföljer mig.
 
Ett flertal förtjänar utan överdrift ett extra finger uppkört under näsan. Det långa. Senast igår morse försåg jag en oförskämd fotgängare med ett sådant. I tryggt förvar bakom ratten givetvis. Och med låsta dörrar. För gubben blev lika arg som jag. Trots att han hade fel. Vem har inbillat honom att det är ok att såsa sig över vägen i tydlig riktning mot röd gubbe? PRO? Beatles? Hur som haver gillar jag inte att behöva tvärnita när det de facto är min tur att köra. Så gubben blev varse. Jag är proffs på att klistra min näsa mot biltaket. Högre än så kommer den inte vid den typen av lägen.
 
Dagen i övrigt blev givande. Möten och kontroller. Sommarens solkräm är inhandlad. Allt för att bespara mitt ansikte från onödig slitning samt hålla den kungliga rakade hjässan intakt och oskadad. Ty ingen av oss passar nämnvärt bra i ljusrött. Eller i flagor. Sådant undviker vi således aktivt i år. Kvällen bjöd på motion. Två varv upp och ner i slalombacken genererade både förbättrat flås och aktiverade muskler. Ikväll står en tur i löpspåret på agendan. Samt spa i hemmets lugna vrå.
 
Har dammat av Detoxtabletterna igen. Samt även placerat théblandningarna i förbrukningsordning på kryddhyllan. Känner mig redan något lättare. Mina gröna små piller är grymma. Ser verkligen fram emot en skön kväll i hälsans tecken. Ska bara avsluta min lunch och därefter genomföra två besök hos de lokala först.
 
Sämre start på en vecka har jag helt klart haft.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: