Från noll till hundra och tvärtom

Idag är det gårdagens imorgon.

Kategori: Livet

And what a day. Har sovit som en klubbad säl hela natten. För vilket jag har mina vita små vänner i pillerburken att tacka. Alvedonen alltså. De gjorde susen. Kanske även gårdagens sömnpiller till film bidrog. Oz - the great and powerful. Kanske den värsta dynga jag har sett på senare tid.
 
Jag brukar nämligen gilla den typen av fiction. När vi hyrde den hade jag, kanske lite blåögt, nämligen en vision - att filmen skulle vara av kalibern Kalle och chokladfabriken. Men i landet Oz fanns dessvärre inte något eller någon som överhuvudtaget närmelsevis kunde komma att likna mr Wonka. Eller hans härligt konstiga små oompa-loompier. Jag är således gravt besviken. Fy.
 
Och ikväll ser vi ytterligare en kass rulle. Vars långsamma tempo inte ens kan räddas upp av Brad Pitt i huvudrollen. Den är seg. Den gör mig seg. Och insiktsfull. För nästa gång det är dags att hyra film kommer jag inte att säga ett ord. Oh nej. Jag har gjort mitt på den här fronten. Nästan oavsett vad Kungen föreslår kommer det inte att kunna bli sämre.
 
Så idag är det gårdagens imorgon. Den blev inte så mycket bättre. Jag längtar istället till morgondagens idag. Som denna gång tursamt nog infaller på en fredag.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: