Från noll till hundra och tvärtom

Torsdagstoast på Tiffanys

Kategori: Livet

Morgonstund och färskpressad apelsinjuice går bra ihop. Efter endast ett fåtal dagar med goda rutiner känner jag mig riktigt pigg. Konstigt nog. För endast tre koppar kaffe har smugit sig ner i strupen sedan i tisdags. Har istället och med stor nyfikenhet grundligt botaniserat runt i théstället på jobbet. Och här hemma har de stilfullt uppradade lösviktspåsarna med dyra blandningar tappat vikt. Det har inte jag. Men jag känner mig redan lättare. I både kropp och sinne. Det här med detox verkar inte alls dumt.
 
Kvällens inplanerade träningspass blev inställt. Vilket var tur. För allt som sker på Forsgrenska har tydligen inte med bad att göra. Så nästa torsdag ska jag inte packa min väska med badkläder. Enligt min vän passar nämligen påklädd utstyrsel bättre till det tilltänkta motionspasset. Man lär sig något nytt varje dag. 
 
Vi firade min nya lärdom med middag på Tiffanys. Kantarelltoast. Promenerade sedan hemåt. Fick en helt ny infallsvinkel på en mycket gammal fundering. Som skulle kunna generara ett visst mått av sinnesro. Iallafall i något år till.
 
En synnerligen bra torsdag.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: