Från noll till hundra och tvärtom

Måndag hela veckan.

Kategori: Livet

Konferens brukar vara trevligt. Och det är vanligtvis roligt att besöka andra länder. Denna gång stod några dagar i Riga på agendan. Anlände på söndag vid lunchtid. Bekantade oss med den gamla staden. Fotograferade. Åt maffig avdelningsmiddag. Hotellet var fint och konferensen var intressant. Bankettens tema var James Bond. Underhållningen var spektakulär. Och proffsig. Minglade och byggde broar. Lade grund för årets samarbete över gränserna. Mycket bra. Årets vinnare blev slutligen min vän från Jämtland. Välförtjänt. Hon har jobbat hårt. Priset var verkligen hennes.
 
Flyget mot Stockholm gick inte förrän kl 22:45 på tisdag. Vilket möjliggjorde ytterligare ströveri i gamla stan. Shoppade oanständigt billiga produkter på Stenders. Förrådet av brusbollar är nu fyllt till bredden. Överlag var konferensen bra. Synd bara att jag jobbar med en påse nötter. Inte alla. Såklart. Men tillräckligt många för att min energi ska dämpas något. Jobbresa kan vara roligt. Det SKA vara roligt. Men det är fortfarande jobb. Ibland undrar jag om jag arbetar på dagis. Eller på AA. Oavsett ganska pinsamt.
 
Jobbade hemma både onsdag och torsdag. Det var skönt att få vara ifred. Landa lite. Andas. Tränade med min vän på torsdag. Passet gav energi. Hon ger energi. Och perspektiv på saker och ting. Jag behövde det. Lagom till fredag var jag åter redo för kontoret. Har varit synnerligen effektiv. Gjorde klart en veckas jobb på tre dagar. Och har nu bokat in viktiga möten. Planen för kommande veckor är lagd. Känns ypperligt. Några hotellnätter till trots. Det blir skönt att få tid att fokusera på enbart mitt eget. Äntligen.
 
Helgen har varit intensiv. Kampanj på lördag. Åkte runt till mina tre inblandade. Gick bra. Firade tillsammans med övriga kampanjdeltagare på Söder. Middag och vin. Avslutade på Rival. En trevlig kväll. Vilket ledde till sovmorgon imorse. Sol och kaffe på balkongen. En skön förmiddag. Jag och Kungen promenerade i reservatet. En knapp mil till fots. Fikade på Hellasgården. Vår i luften. Kärlek. Har nu badat i floatingsalt och roat mig med hemmaspa. Njuter av en nystädad lägenhet. Snart ska jag mysa med Kungen. Och ostkrokar.
 
Den här veckan är snart över. Nästa vecka kommer att bli bra.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: