Från noll till hundra och tvärtom

Herr Feber och jag.

Kategori: Livet

Onekligen kan man lätt få för sig att jag numera har infört ett nytt begrepp. Måndagsbloggande. Det vore inte ett helt osannolikt antagande. Dock ett felaktigt. Jag har helt enkelt inte haft tid. Även fotobloggandet har fått stryka på foten. Trist men sant.
 
För veckan gick i rasande fart. Så gjorde Svarta pärlan. Den här veckan har jag främst spenderat på resande fot. Har besökt ett flertal av mina lokala. Bra möten. En genomgång från grunden genererade direkt effekt. Även bra möten på kontoret. Effektiva arbetstimmar. Jag är i fas. Planering är A och O. Och så typiskt mig. Det är viktigt att ha ordning på sina papper. Att stapla upp dagarna ordentligt i sin kalender. Och att skjutsa runt sina kollegor när de som bäst behöver. Sist men inte minst.
 
Från och med tisdag fram till dags dato har dock min privata sfär drabbats av störning. En redig sådan. Skapad av förkylningen från helvetet. Sådant går vanligtvis att tänka bort. Iallafall om man har tillgång till nässpray. Och Strepsils. Samt är välsignad med en egen Kung därhemma. I skrivandes stund är jag dock något mer affekterad än vanligt. Ty herr Feber har valt att förära mig med ett besök.Han bor nu med mig under en filt i soffan.
 
Förhoppningsvis stannar han inte så länge.
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: