Från noll till hundra och tvärtom

Familjen Annorlunda bor inte här.

Kategori: Livet

Dagens möte i en annan stad blev imorse inställt. Omgrupperade således mig och mina göromål så effektivt som möjligt. Har från min soffa roddat polisärenden. Förberett kampanj. Och en delegationskörning. Samt lite övrigt smått och gott. En ok arbetsdag. Varken mer eller mindre. Vilken har varvats med tvätt. Hela åtta maskiner. Nu är även täcken och kuddar rena. Samt duschdraperi och badrumsmatta. Sofföverdragen doftar sommar. Det är fantastiskt att känna dofter igen.
 
En storhandling senare är kyl och skafferi fyllda. Hyllorna är sorterade. Även de med kryddor. Kungen har lagat middag. Kan vara tredje eller fjärde gången i år som det har hänt. Men han är duktig. Och lär sig. Det är bra. Och gott blev det. Har även ätit fruktsallad och druckit thé. Vilket enligt uppgift ska vara en fördelaktig kombo med Detoxtabletterna som damp ner i min brevlåda idag. Fuktmask i fejset, ishockey på TV. Snart dags att bädda ner sig i blomsterrabatten. Den nybäddade sängen alltså. Kul kul. Lattjo lajban onsdag. Verkligen.
 
Kan bara konstatera att vissa dagar går även jag omkring på gatorna som en helt vanlig Svensson.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: