Från noll till hundra och tvärtom

Även idag en måndag.

Kategori: Livet

Jag sover en hel del numera. Alldeles för länge. Och för tungt. Bitvis. För ibland pratar jag med Kungen. Rappakalja förvisso. Men klart och tydligt. Och ganska gladlynt dessutom. Natten till igår deklarerade jag högtidligt ett rungande Bazinga. Natten till idag har jag dock mestadels muttrat för mig själv.
 
Efter en lång dag på tur i Stockholmsområdet med min kollega MC-mannen borde jag dock om några timmar klara av konststycket att sova lugnt. Har fått höra den yrkesmässiga cred jag behöver. Och har fått lite pepp i ryggraden. Samt nyrökta räkor och lax i magen. Det är skönt att veta att någon ser mig. Sådant genererar alltid lite extra ork. Ett tredje år ska nog funka. Som en klok kvinna i min närhet brukar säga - det går när det går dåligt också. I sanningens namn går det inte alls så dåligt just nu. Bara trögt. Och sakta. Men framåt.
 
Kvällen har ägnats åt de små men ack så viktiga sakerna. Har planterat våra turfrön från Afrika. Pillat med orkidéerna. Badat. Pysslat. Har gjort i princip inget som kan klassas som vettigt. Dock av värde. Ett betydande sådant. Åtminstone för själen. Kungen har genomfört sin första tvättsession på egen hand. I denna tvättstuga alltså. Det gick alldeles utmärkt. Nästan skrämmande. Inte att han har tvättat. Utan betydelsen av det. För antingen håller vi på att bli genuina Svenssonsambos. Eller också håller vi på att bli vuxna.
 
Vilket som är värre är synnerligen oklart. Men inatt kommer jag oavsett att sova gott.
 
 
 

Kommentarer

  • A säger:

    Detta låter som om att våren spirar både ute och inne. Det går åt rätt håll:)

    2013-04-17 | 21:57:33

Kommentera inlägget här: