Från noll till hundra och tvärtom

Livet från den ljusa sidan.

Kategori: Livet

Efter tre dagar i soffan, inbäddad under en tjock och värmande filt, börjar jag så sakta att komma tillbaka till livet. Det har nämligen visat sig att den huvudsakliga orsaken till min svacka med all säkerhet kan stavas f.e.b.e.r. Se där. Ibland är det betydligt närmare till en konkret sanning än vad jag först kunnat tro. Glömmer ofta bort att man faktiskt kan bli sjuk. Trots hög temp bringade insikten en lättnad. Jag är troligtvis inte på kanten till utbränd. Bara lite extra mottaglig för bakterier under dessa dagar. Trots allt är jag ju faktiskt mänsklig.
 
Fortfarande är jag trött. Jättetrött. Men bra mat och lite vitaminer har gjort susen. Och rosenrot. Så även sömn. För sovit gott, det har jag gjort. Länge. För en gångs skull har jag tillåtit mig att slarva bort hela dagar. Utan att göra något vettigt alls. Förutom jobbet såklart. Har avhandlat en hel del från min febersoffa. En ny medarbetare är kanske på G. En kampanj har genomförts. Strukturering och planering av oktober månad är avklarad. Inte så illa pinkat av en liten tjej iförd endast flanellpyjamas och tjockstrumpor. Dock får det räcka där.
 
För idag tänker jag ta det jäkligt lugnt. Febern är inte hög men den känns fortfarande av. Lätt molande i kroppen. Solen skiner och hösten är vacker. Det är vad jag kommer att fokusera på idag. Tänker ge mig själv ordentligt med tid att känna lycka över att lägenheten är fin och städad samt att både tvätt- och diskhögar lyser starkt med sin frånvaro. Över att Kungen är grym. Och ett bra stöd när han väl förstått på riktigt att jag mår temporärt kasst. Han gör det han kan för att underlätta. Muntra upp mig. Ge mig kärlek. Mer kan man faktiskt inte begära. Han är toppen.
 
Livet från den ljusa sidan. Skrivet från undersidan av en gosig filt.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: