Från noll till hundra och tvärtom

En dag kvar till semester.

Kategori: Livet

Just jobbar jag undan allt jag kan för att kunna njuta helhjärtat av semestern. Min telefonsvarare och mitt Out of office-reply kommer att få sköta hänvisningsarbetet till rätt ersättningspersoner. Känns skönt. För även om sommaren hittills har varit grym är det nu dags för mig att planera annat än tjänsteresor.
 
Snart vankas nämligen fyra härliga veckor med ledighet, sol och bad. Framför allt i stugan. Vi kommer att ha lunchgäster redan på lördag. Helgen därefter är övernattningsfrämmande inbokat. Och veckan efter det kommer mina kära föräldrar på besök. Trevligt. Jag längtar. Kanske får jag även tid att blogga lite mer. Exempelvis om den underbara vecka jag nyss har spenderat tillsammans med Kungen hemma i Schtaan. Om de två fabulösa födelsedagskalasen vi gästade, och om familjens något oväntade flyttplaner.
 
Sådant lyx som privata funderingar blir dock en senare fråga. Vilken kommer att prioriteras mer nogsamt med start om endast 11 effektiva arbetstimmar.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: