Från noll till hundra och tvärtom

Sköna november, välkommen.

Kategori: Livet

Oktober är äntligen över. Så skönt. Härmed är det således slut för i år vad gäller hysteriskt hotellnattsleverne. Inga monsterkörningar ligger längre bokade i kalendern. De är alla avklarade. Och deadline är över. Jag höll den. Har gjort ett bra jobb. Och kan nu se fram emot en förvisso intensiv men ack så mycket mer lugn tillvaro. För under kommande veckor vankas främst dagsturer. Oannonserade besök. Ett och annat möte med lokala myndigheter. Inte värre än så. Det känns nästan som semester.
  
De senaste veckorna har överlag varit riktigt bra. Förra helgen förärade min mor oss med ett besök. Födelsedagar firades. På eminenta Grill. Harmoniexpo besöktes med själslig ro utöver det vanliga som följd. En helg med mys helt enkelt. Som alltid när min kära mamma är här. Hon är helt enkelt underbar. Jag älskar henne.
 
Den här helgen har vi spenderat i staden som vi tidigare kallade vår. Hos Konungamodern. Har ägnat mig åt ett på gränsen till oanständigt intag av fikabröd. Vilket kommer att resultera i flera veckor av avhållsamhet. Godis är från och med nu bannlyst i vårt hus. Istället kommer jag att satsa på mysiga kvällar med rykande varmt och gott thé inhandlat i Visby. Levande ljus. Och en hel del skrivande. Det passar perfekt in med Kungens pluggeri. Jag ser verkligen fram emot en riktigt vardag här hemma.
 
Först ska bara morgondagens invigning avklaras. Samt helgens kampanj genomföras. Men sen, då blir det lugnt. På riktigt.
 
 

Kommentarer

  • Modern säger:

    Tack för en underbar helg! Det var roligt att träffa er alla och få rå om er lite:) Tack också för all god mat och ompyssling. Man blir bortskämd:) Älskar dig också! Kramar!

    2013-11-09 | 16:58:34

Kommentera inlägget här: