Från noll till hundra och tvärtom

Rent hus. Eller slott.

Kategori: Livet

Jag tror banne mig att en lugn helg har gjort underverk med mitt humör. För även om jag har sovit något sånär risigt i jämförelse med det normala är det inte alls samma katastrofala läge som kännetecknade förra veckans nätter. En halvkass mage, javisst. Dock har det tillståndet förmodligen mer att göra med min masskonsumtion av godis och chips, förnöjsamt inmundigat i soffan till gårkvällens hyrfilm.
 
Arbetsmässigt läggs det nu saker på mig. Men det är ok. Och jag verkar dessutom få extra betalt. Kan inte klaga. Är i fas med min planering. Som jag har sagt så många gånger förut - har man ordning på sina papper har man ordning på sitt liv. Det är viktigt. Ett stressmoment mindre. Betar av listan sakta men säkert.  Det går framåt. Med besked.
 
Slutligen var det skönt att komma hem till slottet och finna ren disk i stället istället för intorkad sådan i diskhon. Som grädde på moset hittade jag tvätten tumlandes runt i sin trumma. Utan att jag har behövt lyfta ett finger. Vardagslyx. Lycka. Kungen har gjort sitt yttersta. Samt inskaffat en extra påse chips. Blir således inte smal denna måndag. Men det är det värt.
 
Har jag nämnt att han är världens bästa?
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: