Från noll till hundra och tvärtom

Påsk utan must, ägg och godis

Kategori: Livet

Nu är det snart dags för helg. Långledigt. I fem dagar. Tack för det min kära arbetsgivare. Personalvård och goda förmåner är inte att förakta.
 
Har under de senaste två dagarna tillbringat en natt på hotell och min vakna tid rattandes Svarta pärlan. Hon har fått rulla ca 70 mil. Välbehövliga sådana. För nu har jag fått min misstanke bekräftad. De oannonserade besöken resulterade i ungefärligen samma bild av verkligheten som jag hade föreställt mig. Ett smärre kaos därute. Den högsta nivån är ok. Men den lägsta nivån är sannnerligen låg. Rom byggdes inte över en natt. Men lagom till slutet av augusti planerar jag att se en skillnad. En markant sådan. Inget annat är acceptabelt.
 
Påsken är i antågande. Denna gång blir det dock inte någon upprepning av den dignande menyn från julbordet. För skaldjur, lax och ägg är bannlysta i vårt hus. Inte på grund av dess bristande kvalitet eller smak. Snarare på grund av allergiska tendenser. Och själv har jag tänkt bannlysa socker. I mesta möjliga mån. Min midja har redan fått sitt lystmäte fyllt så det räcker. I år satsar vi istället på gröna godsaker. Samt biff och kyckling. Fina goda såser. Rött vin. Det går att frossa mer nyttigt och med stil.
 
Svaret kring juridiska maran ligger under luppen hos min allierade, räkningarna är betalda och veckans administrativa sysslor är avklarade. Tänker således ägna resten av dagen till att njuta. Glädjas på riktigt åt vackra påskliljor och tulpaner. Av att vara hemma. Vara ledig. Promenader. Vårsolens strålar. Vasamuseumet. Kanske. Eller Fotografiska. Vi får se hur vi känner, Kungen och jag, när andan väl faller på. Bekymmersfritt. Tänker passa på att andas ordentligt.
 
Det kommer verkligen att bli en skön påsk att minnas.
 
 

Kommentarer

  • A säger:

    Det låter som en perfekt planering.
    Ha en riktigt underbar och GLAD PÅSK! :)

    Svar: Tackar! Jag önskar dig detsamma :)
    Från 0 - 100

    2013-03-27 | 22:34:58

Kommentera inlägget här: