Från noll till hundra och tvärtom

Konferens. Med tankar någon annanstans.

Kategori: Livet

De senaste dagarna har jag befunnit mig mitt i spenaten. Ty konferensgården var fin men inte på något sätt belägen i nära anslutning till en stad. Eller ett samhälle för den delen. Oh nej. Denna Roslagens pärla hade de facto inte ens en normal gatuadress. Vilket får mig att stillsamt begrunda det storslagna vad gäller den moderna tidens GPS-funktioner.
 
Mina kollegor, de gula och jag har haft ett fullspäckat schema. De två senaste månadernas planering föll väl ut. Maten var god, boendet var bra, konferensgårdsägarna var synnerligen proffsigt flexibla, deltagandet var över förväntan och kritiken var inte på något sätt av det negativa slaget. Snarare tvärtom. Med besked. En lyckad tillställning helt enkelt. Jag är nöjd. Men lite trött.
 
För motattacken damp ner i min brevlåda i tisdags. Den var näst intill absurd. Men förvånansvärt lätt att punktera. Gick givetvis igång på alla cylindrar. Både de jag vanligtvis besitter och även de som ligger latent i mitt backupförråd. Blev arg. Formulerade mitt svar på mindre än en halvtimme. Det är fortfarande under begrundande. Inte skickat ännu. Dock är det av rang. För jag har ju rätt. Och nu dessutom något bättre koll på i vilken riktning den juridiska maran har valt att styra kosan. Jobbigt. Men skönt. För jag överlever. Seger ligger i luften.
 
Så efter en intensiv vecka fysiskt placerad i lantlig miljö blandat med personliga juridiskt förberedande tankar var det skönt att igår äntligen få gotta ner sig i Kungens trygga famn i soffan. Göra helg. Ladda för lite ledighet i vårsolen.
 
Den fina buketten med rosor som väntade på mig i vardagsrummet gjorde verkligen inte saken sämre. Min kung är min kung är min kung.
 
 

Kommentarer

  • Misswhatsit säger:

    Ta skit och förvandla det till guld! Njut av det goda! Det finns så mycket fint att ta tillvara så resten blir marginellt. :)

    Svar: Du har så rätt, tack snälla för det! Och tänk så rik jag ska bli.... ;)
    Från 0 - 100

    2013-03-24 | 02:32:05
    Bloggadress: http://misswhatsit.blogg.se

Kommentera inlägget här: