Från noll till hundra och tvärtom

Öppna broar per definition.

Kategori: Livet

Idag vet jag vad en öppen bro betyder. Den varnar om en kommande dag i kaos. För gårdagens morgon började relativt bra. Även om jobbet gjorde sig gällande endast fem minuter efter att jag hade öppnat mina stora blå. Hanterbart. Om än rörigt. Dock inget allvarligt. Snarare ganska lätt att lösa. Men det krävdes extratid. Dessa dagar har jag inte så mycket sådan över.
 
Därefter brakade det loss. Ordentligt. Morgonen fortsatte i samma anda som den hade börjat. Och eskalerade. Samtalen avlöste varandra. Extravagansan var tydlig. Löste problem för både de mina och för de som tillhör två av mina semestrande kollegor. Samt även för en kollega vars område jag inte överhuvudtaget har hand om denna gång.
 
Det sistnämnda samtalet tog tjugo minuter. Ty någon behövde prata. Om allt möjligt. Jobbrelaterat förvisso. Men kanske inte alla gånger helt relevant. Denna någon var sannerligen inte jag. Men vi blev båda nöjda. Det måste kanske anses vara huvudsaken. Även om det fortfarande är något oklart varför denne lokale ringde just mig. Och just den dagen. Min kvot fylldes med råge igår. Onekligen.
 
Just innan lunch satt jag fortfarande fastlåst. I min morgonrock. I soffan. Datorn i knäet. Telefonen klistrad mot örat. Och insåg att planen om en heldag på kontoret enligt min egen agenda hade spruckit. Så igår blev jag kvar. Hemma. Fick en hel del gjort. Men i princip inte ett dugg av det jag hade tänkt mig.
 
Inatt har jag dock sovit gott. Känner mig utsövd och laddad. Fattas bara efter några timmar inkurad i nybäddat. Det är något visst varje gång man byter lakan. Ser även fram emot att komma hem ikväll till en lägenhet i absolut toppskick. För igår gjorde vi slag i saken. Tvättade. Storstädade. Kungen har även skurat dörrkarmar. Bäddsoffan är dammsugen och klar inför helgens besök. Rummen är rökelserenade. Energierna är återställda. Skönt. Jag behövde det.
 
Man lär sig dock av sina misstag. Så idag skyndar jag mig. Sätter nyckeln i Svarta pärlan alldeles strax. Det är endast två dagar kvar till semester. Oh boy så skönt det ska bli!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: