Från noll till hundra och tvärtom

Juni i mitt hjärta. Kort och gott.

Kategori: Livet

När livet leker och roliga saker händer bör man skriva om det på direkten. Många gör så. Dock bevisligen inte jag. För jag följer samma mönster som alltid. Summerar i efterhand. Vilket ger långa inlägg. Mindre detaljrika sådana. Vilket är synd. För varje händelse hade egentligen förtjänat en egen spalt. Minst. Men så ser det ut när jag har mycket att göra. Så sorry. Uppdateringsloopen kan härmed officiellt anses vara påbörjad. Igen. 
 
Slutet av maj bjöd på en härlig helg. Min Kung fick träffa Norrlands drottning. En imponerande kvinna med många strängar på sin lyra. Stormakterna visade sig falla varandra väl i smaken. Det blev en helg med loppisförsäljning, god mat och vin samt underbara samtal. Vilken avslutades med bilkörning à la folkrace mot Arlanda. Vi hann. Om än med knappa marginaler och med lite hjälp av ett försenat SAS. Ser fram emot nästa gång vi ses. För gammal kärlek rostar aldrig. Och avstånd är endast ett geografiskt mått.
 
Första helgen i juni bar det av till mytomspunna Glastonbury. Jag och min älskade mamma. Tjejresan med stort T. Besökte Avebury henge, följde Harry Potters fotspår i Lacock abbey, promenerade flertalet gånger uppför Tor, upplevde Stonehenge i soluppgången, insöp havsdoften i Merlins grotta vid Tintagel och Cornwalls kust samt mediterade i lugnet på en stenbänk i St Nectans Glen. Efter en högspirituell vecka med healing i Chalice well, mammamys, upplevelser utöver det vanliga samt god mat och soligt väder kände jag mig som ny. Känslan finns ännu kvar i hjärtat. Verkligen en resa att minnas. Som egentligen hade förtjänat spaltmeter här på min blogg.
 
Midsommarhelgen spenderades med Kungen på den blåblodiga familjens lantställe i Jämtland. Konungamodern var där. Så även konungabrodern och dennes familj. Lille Arvid fick en ny lektant i form av undertecknad. Jag fick en hel helg med värme, lugn, grillning, badtunna och husvagnsnätter. Midsommar när det är som bäst. Alla kategorier.
 
Vidare har Kungen bytt jobb. Han är för tillfället nöjd. Eventuellt möjliggör den nya professionen tid för studier till hösten. Jag är så stolt över min kung. Det flyger inte stekta sparvar i munnen på en. Därför är det tur att han har visat sig vara en lång över hyfsad kock.
 
Grillning i Rålambshovsparken med broder och hans flickvän förgyllde förra lördagen. Gårkvällen bjöd på champagne i solen på Sjuans terass med kung & goda jobbvänner följt av dinering på Götgatan.  Några jobbnätter har spenderats på hotell med tillhörande jobbdagar på annan ort. Det går bra med de lokala. Riktigt bra dessutom. Jag börjar få ordningen i det skick som jag vill ha den. Vilket bådar gott inför kommande semester.
 
Under vilken jag inte avser att uppdatera ett smack. Istället tänker jag blogga. Ty skillnaden däremellan kan tyckas vara marginell. Den är dock ack så viktig. För den här sommaren kommer att bli fantastisk. Och således väl värd alla rader den kan tänkas få.
 
 

Kommentarer

  • Cicci säger:

    Ja det var sannerligen en riktigt härlig fullträff, att få spendera tid med dig och Kungen.
    Han visade sig vara av sådan kaliber att jag gillade honom med detsamma!
    Rent statistiskt sett vet jag inte oddsen för det, men jag är lycklig att det blev så! :)
    Underbart.
    Samt att du är en chaufför långt utöver det vanliga, jag är stum av beundran.
    Kram.

    Svar: Tack gumman för att du är du och att du är underbar :) Kram!
    Från 0 - 100

    2013-07-11 | 17:58:23

Kommentera inlägget här: