Från noll till hundra och tvärtom

H. E. L. G.

Kategori: Livet

Det är skönt med helg. Och ju mer jag jobbar desto bättre blir den. Alltid. Min första arbetsvecka var intensiv. Ett flertal möten avklarades. Samtliga gick synnerligen bra. Vilket bådar gott inför hösten. Samt bidrar till att jag kan koppla av rejält när jag väl är ledig.
 
Vi har således haft en bra helg, Kungen och jag. Fredagens ankomst firades med god mat, rött vin och en helkväll med retromusik från tonårens glamfyllda dagar i högtalarna. Vi-kväll. Kanske något av det bästa jag vet. Igår tog vi Djurgårdsfärjan ut till Gröna Lund. Inmundigade hamburgare och öl tillsammans med några vänner. Lyssnade på Yohio, Jonas Gardell och Brolle. Samt fjortisskrik av sällan upplevt slag när The Foo gjorde entré på scenen. Gode gud. Kan inte minnas att jag någonsin betett mig på det där sättet. Kanske har jag blivit en sur gammal kärring. Eller också var ungdomarna betydligt mer ordningssamma och sansade förr. På min tid. Jag väljer att gå på antagande nummer två. Något annat vore i det närmaste otänkbart. För min sinnesfrid alltså.
 
Idag har vi debatterat frågor. Vridit fram och tillbaka. Upp och ner. Dock inte inifrån och ut. Och just i det kanske det största problemet ligger. För vi är i det närmaste eniga. Men ändock alltför oeniga. Om vissa saker. Som tidpunkt. Vad vi vill göra i höst. Och kommande sommar. Vad som är värt något i tid. Vad det är värt räknat i monetära medel. Finns det överhuvudtaget någon vinning. Eller är det just äkta vinning som slutresultatet genererar. Vi vet inte. Och så länge vi inte vet har vi inga svar. Kan bara proffstycka. Det fortsätter vi således med. I allafall ett litet tag till.
 
Ikväll äter vi dock pizza. Det ska bli riktigt gott.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: