Från noll till hundra och tvärtom

Over and out.

Kategori: Livet

I skrivandets stund ligger jag ovanpå täcket tillhörandes en riktigt skön säng. På ett hotellrum i Visby. Där är jag nu. Anlände igår natt. Med färjan. Idag har jag kört knappa 15 mil. Och imorgon blir det några till. Därefter åker jag hem igen. Och packar om min väska inför torsdagens hotellnatt. Är glad att vinterdäcken redan sitter där de ska. För nu börjar de behövas.
 
Just idag känner jag mig på riktigt gott humör. Lördagens urladdning och söndagens sovmorgon var nog precis vad jag behövde. För söndagen blev  bra. Riktigt bra. Jag tog mig själv på orden. Och gjorde i princip inte något alls. Förutom att pyssla. Bada. Höll en föreläsning för Kungen kring dofter. Vad de betyder för själen. Och vid vilket tillfälle som vilken rökelse med fördel bör användas. Han lyssnade. Och lärde säkert. Road är ordet. Och tålmodig.
 
Måndagen var intressant. En lada besöktes. Och inte vilken lada som helst. Fick ge kommentarer på det kommande. Spännande ska det bli. Och ikväll har jag förberett inför morgondagens kurs. Har bokat in mig på hela åtta veckor. Med distansstudier. Kring författarskap. Ser fram emot det. Ska bli roligt att fokusera på mitt eget på ett mer praktiskt plan.
 
Den kommande timmen njuter jag av fotboll. Sverige vs Tyskland. Därefter släcker jag ner. I god tid för att hinna få ihop sju timmars sömn. Mer än så finns inte att för tillfället förtälja. Livet känns åter helt ok.
 
Så over and out. På ett bra sätt den här gången.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: