Från noll till hundra och tvärtom

När vindarna vänder.

Kategori: Livet

Det är skönt att vakna tidigt en lördag morgon. Det börjar bli höst. Lätt dimma ligger fortfarande över stadens gator. Tyst och stilla. Kanske gårkvällens fotbollsmatch är en bidragande orsak till att Stockholm har valt att börja röra på sig sent idag. Så kanske även är fallet för Kungen.
 
Vilket ger mig egen tid. Att andas djupt. Och reflektera. Över en gången vecka. Som har varit allt annat är jämn. Jag är dock väldigt stolt över mig själv. Det är härmed bevisat att jag klarar det mesta. Oavsett vad det gäller. Den juridiska maran är död. Strypt med mina bara händer. Bildligt talat givetvis. Men det kan inte nog understrykas hur lättad jag känner mig. Eller hur tacksam jag är. För alla de fina som har funnits där för mig. Backat upp. Peppat. Från de mest skilda håll. Det stöd jag har känt är enormt. Vilket har fått mig att hålla huvudet över vattenytan. Med råge. Tack snälla.
 
Jag har även klarat av mitt jobb med bravur. De lokala som tidigare har ansetts vara lost cases har nu börjat arbeta bra. Det är obeskrivligt skönt när man lyckas ta sig igenom murar av förtret och gammal groll. Till förmån för sunda arbetsrelationer. Gång på gång. Hittills har jag inte behövt röra nämnvärt mycket i papperen om uppsägning. De lokala har förstått ändå. Och valt att jobba med mig. Inte för mig. Skillnaden däremellan är enorm. För när man kommer till det läget vet jag att de har förstått. Köpt mina argument. Och valt att fortsätta. Kanske till och med med en gnutta engagemang implementerat i ryggraden. För härmed har jag bevisat att det faktiskt går att lära gamla hundar att sitta. Jag har nämligen inte några duvungar i mitt team. Men jag gillar det. Hösten kommer att bli spännande.
 
I skrivandets stund sitter jag i min soffa. I min fina lägenhet. Vars välmålade väggar andas lugn. Och godhet. Jag har äntligen kommit till ett stadium där jag kan känna frid. Det är skönt att komma hem. Något jag behöver. Hemmet är fyllt till bredden av värme. Vilket inte minst den fina buketten med rosor på köksbordet visar. I min säng sover mitt livs kärlek. Kungen. Som inatt höll min hand i sömnen. Rikare än så kan jag aldrig bli.
 
Idag väntar en skön dag. Om än med slit i förrådet. Belöningen kommer ikväll i form av trevlig middagsbjudning. Hemma hos min fina vän jämtinnnan. I hennes nya hus. Vet inte om jag har sagt det tidigare, men kan nu med eftertryck säga att livet åter kan börja. Ingen kan vara mer lyckligt lottad än jag. För allt det här jag jag så tacksam.
 
 Vinden har verkligen vänt.
 
 

Kommentarer

  • Cicci säger:

    Finaste Solstrålen.

    Vilket absolut underbart inlägg att läsa!
    Jag blir glad ända in i hjärtat.
    Du är sannerligen på en fantastisk plats i livet.
    Kärleken, arbetet och, äntligen, ett avslut på den juridiska dårskapen.

    Många varma kramar till Dig.

    Svar: Tack för de fina orden! Du är verkligen en person med ett stort och varmt hjärta!Kram.
    Från 0 - 100

    2013-09-09 | 19:10:06

Kommentera inlägget här: