Från noll till hundra och tvärtom

Listan.

Kategori: Livet

Min fina vän C har lagt upp en lista på sin blogg. Ikväll, efter stenhård träning, känns det helt rätt att slappa ner sig i soffan och göra precis detsamma. Alltid lär man sig något. Om sig själv alltså. Så här kommer den. Listan.

1. Vilken svordom använder du mest?
Satans jävla skit. Det täcker in det mesta på ett bra sätt tycker jag. Alternativordet är ett kort och enkelt "bajs". Båda uttrycken brukar jag försöka att utbrista så tyst som möjligt i offentliga miljöer.

2. Äger du en iPod?
Äger en padda, iPhone och laptop. Det räcker gott för mig.

3. Vilken tid är din väckarklocka inställd på?
Den är oftast inställd på kl 7. Min kropp är dock mer inställd på kl 8. Det är därför det finns kaffe.

4. Hur många resväskor äger du?
Två trasiga. Så ny är på gång.

5. Använder du flip-flops?
Verkligen inte. Jag kör helst med klackeskor.

6. Var köper du dina matvaror ifrån?
ICA Maxi. Eller Coop nära.

7. Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden?
Hugget som stucket vad mig anbelangar.

8. Vilken var den senaste filmen du såg?
Livet från den ljusa sidan. Love it.

9. Du får ledigt idag. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en vän?
En vän såklart. Vilken barnlös tjej i sina bästa år skulle frivilligt umgås med en hel barnfamilj på sin lediga dag?

10. Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?
Sommarstuga i Södermanland. Bredvid badsjö.

11. Har någon någonsin kallat dig lat?
Ja men inte ofta ostraffat.

12. Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare?
Nej.

13. Vilken CD ligger i din CDspelare just nu?
Eh.. det här testet är inte av det nyaste snittet märker jag.

14. Vilken är världens bästa artist just nu?
Cirque du Soleil. Hela gruppen.

15. Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan och i så fall VAD?
Ja. Eller snarare ett förtroende.

16. När var senast någon stötte på dig?
Det var ett bra tag sedan det. Obestämbart.

17. Vad åt du till middag senast?
Pasta med fetaost och köttfärssås. Ljuvligt gott.

18 Använder du huvtröjor?
Väldigt sällan numera. Men jag äger ett par stycken iallafall.

19. Kan du vissla?
Inte en ton. Jag kan ej heller knäppa med fingrarna.

20. Vem var den senaste som ringde dig?
En kollega i behov av hjälp.

21. Vilken är din favoritåkattration på ett nöjesfält?
Berg- och dalbanan. Farten och looparna påminner lite om mitt liv i övrigt.

22. Tror du folk pratar bakom ryggen om dig?
Finns säkert någon liten mask som gör det. Be my guest.

23. Vilket riktnummer befinner du dig i?
070.

24. Tittade du på tecknat när du var liten?
Ja. Tittar fortfarande gärna på tecknat. Data-animering är fusk. Jag gillar den äkta varan.

25. Hur stort är ditt närmaste köpcentrum?
Jättestort.

26. Hur många syskon har du?
1,5. Min bror och mor&fars nya hund.

27. Är du blyg inför det motsatta könet?
Nej. Skägg skrämmer mig inte något nämnvärt.

28. Vilken film kan du alla replikerna till?
Trolltyg i tomteskogen.

29. Äger du några popband t-shirts?
Absolut inte. Men en hel del reklamtröjor i övrigt.

30. När flög du senast?
I juni. Tur och retur England.

31. Hur många stolar står kring ditt köksbord?
4 st.

32. Läser du för skojs skull?
Ja. Varför skulle jag annars läsa?

33. Pratar du några andra språk?
Engelska, franska, spanska och tyska. För norska lär väl inte räknas?

34. Diskar du din egen disk?
Nej. Jag har diskmaskin. I form av Kungen.

35. Har du gråtit offentligt?
Det har säkert hänt. Men det var nog över ett decennium sen sist.

36. Har du en stationär dator eller en laptop?
Både och.

37. Försöker du alltid lära dig nya saker?
Jag älskar att lära mig nya saker. Det växer sällan mossa på en rullande sten.

38. Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar?
Nej. Men jag vill gärna definiera mina muskler lite för att bli riktigt nöjd med min kropp.

39. Tycker du att killen borde bjuda på första dejten?
Nej. Men han bör bjuda ordentligt på sig själv.

40. Kan du kasta macka?
Jag tillhör Generation X. Vi kan alla kasta macka. Med mer eller mindre hyfsat resultat.

41. Har du någonsin varit på Jamaica?
Nope. Inte helt säkert att jag vill heller. Vi får se.

42. Vad har du med dig in på bion?
En stor godispåse, en flaska vatten och Kungens godis också om det skulle tryta.

43. Vem var din favoritlärare och varför?
Mitsu, min lärare i nationalekonomi på universitet. Gillade även hans flerfärgade pennor.

44. Har du dejtat någon av en annan religion?
Det borde jag ha gjort med tanke på att jag har dejtat folk som verkat vara från en annan planet.

45. Vad har du för väder?
14 grader och halvmåne. Mysigt med höst.

46. Har du en blogg?
Jag har till och med två. Hepp.

47. Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet?
Eh... under gymnasietiden ogillade jag alla ämnen. Räknas håltimme?

48. Gillar du att flyga?
Ja. Det blir jag aldrig trött på. Jag älskar att drömma mig bort bland alla vackra molnformationer.

49. Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?
Intelligens, självdistans, lingvistisk ådra, humor och ärlighet. Annars går det käpprätt åt fanders efter någon vecka. Det är inte för inte som min kung är min kung.

50. När sov du senast på golvet?
Vem i sina sinnens fulla bruk sover på golvet??

51. Vilken är din favorit drink?
Vodka lime. Med riktig lime alltså.

52. Gillar du din boende-situation?
Jag älskar den.

53. Vilken är din mammas hemstad?
Burträsk.

54. Din pappas hemstad?
Korpikylä.

55. Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?
6 timmar funkar, 7 timmar är bra och 8 timmar är optimalt. Jag sover oftast mellan 6-7. Som en stock.

56. Är dina dagar fullbokade och stressiga?
Fullbokade ja. Stressiga nej. De är fyllda med innehåll bara. Ganska ordentligt mycket innehåll....

57. Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna?
Nej. Jag hamnade mer i trubbel för att jag inte dök upp på lektionerna.

58. Vilken är din favoritfrukt?
Physalis.

59. Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper?
Ja. Men det hindrar mig inte från att trycka chips och ostkrokar i oanständiga mängder emellanåt.

60. Hur gammal blir du nästa födelsedag?
Hela 40. Det är det nya 30 sägs det. Vilket i sin tur är det nya 25. Forever young helt enkelt.

61. Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?
Vansinnigt petig. Är förmodligen den enda jag vet som har lyckats hitta stavfel i lagboken. Vilket gjorde mig mäkta irriterad. (C, rekommenderar att du sätter ett mellanslag mellan numreringen och texten även i din blogg).

62. Tror du på liv på andra planeter?
Såklart. Och även liv i andra dimensioner.

63. Vem var den sista personen som gjorde dig arg?
Pappan till den juridiska maran. Han kommer alltid att finnas på min svarta lista. Såhär känner jag för honom. I klartext.

64. Tror du att Gud är man eller kvinna?
Jag tror inte att Gud överhuvudtaget kan könsbestämmas. För mig är Gud en kraft. Inget annat.

65. Vad var det senaste du åt?
Marabou choklad. Direkt efter middagen. Efter kvällens träning. Och snart vankas chips. Jag har således redan förträngt vad jag skrev på fråga 59.

66. Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta?
Jag kommer överens med de flesta, oavsett kön.

67. Hur valde dina föräldrar ditt namn?
Tilltalsnamnet känns synnerligen oklart. Mitt andranamn härstammar dock från mormor. 

68. Gillar du senap?
Oh ja. Grovmalen och sötstark. Da shit.

69. Vad säger du till dig själv när allt känns svårt?
Nu kan det bara vända. Och det finns en mening med allt. Så det kommer att ordna sig till det bästa. Dessutom är jag för bra för att fastna i den här skiten.

70. Skulle du någonsin hoppa fallskärm?
Sällan Stellan. Jag behöver jorda mig, inte mer hjälp att sväva i det blå.

71. Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv?
Sheldon. Big bang theory. Smickrande nog. Eller inte.

72. Har du någonsin köpt något från eBay, vad var det senaste i så fall?
Nej.

73. Tycker du om att krama folk?
Ja. Men inte vem som helst. Jag är kräsen.

74. Skulle du säga att du är trendig?
Semitrendig kanske. Jag gillar att köra min egen stil. Den är stilfull med en personlig touch. Tror jag.

72. Äger du en digitalkamera?
Javisst. Den är flitigt använd.

73. Vilka kändisar har du blivit jämför med?
Susanna Kallur, Britney Spears och Sanna Nielsen. Och även Thomas von Brömsen när jag var 12. Det sved lite.

74. Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det?
Nej. Men nästa gång är det deras tur. Annars hörs vi inte.

75. Vilka böcker, om några har fått dig att gråta?
Jag gråter sällan till böcker. Film däremot berör mig mycket. Och varje dag när någon lycklig stjärna skrapar fram sin trissvinst i TV gråter jag. Jag är lättrörd. På ett konstigt sätt.

76. Tycker du att du är attraktiv?
Jag är sjukt attraktiv. Och såklart även väldigt ödmjuk.

77. Vad är du allergisk mot?
Dumdryga människor med hybris, inskränkthet och orättvisor.

78. Får du dåligt samvete efter du ätit kött?
Nej. Det jag äter väljer jag att njuta av. Annars är det ju ingen vits.

79. Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat?
Mikael.

80. Vem av dina bloggisar vill du helst veta allt detta om?
Jag vet redan detta om den bloggis jag följer mest frekvent. Tack C för initiativet.

 

Kommentarer

  • Cicci säger:

    Hahahahahaha, inte undra på att du går under namnet Solstrålen för mig.
    Du förlängde just mitt liv med minst några år!

    Svar: Underbart! Det är år du verkligen är värd :)
    Från 0 - 100

    2013-09-10 | 23:40:00
  • A säger:

    Instämmer med föregående skrivare:):):):)

    Svar: Härliga du :) Kanske man får se listan även på din blogg en vacker dag? Kram
    Från 0 - 100

    2013-09-13 | 18:01:12

Kommentera inlägget här: