Från noll till hundra och tvärtom

Värkande rygg. Så fantastiskt skönt!

Kategori: Livet

Den här helgen är den första på nästan två månader då vi varit hemma. Själva. Inget besök. Ingen middagsbjudning. Ingen weekendresa. Faktiskt inte mycket annat att göra än att ta det lugnt. Vilket vi har gjort. Nästan.
 
För idag har jag imponerat på Kungen. Inte på grund av min ack så genuina kvickhet. Ej heller på grund av min förmåga att se det mesta från den ljusa sidan. Även om just den egenskapen kom väl till pass idag. Oh nej. Hans uppriktigt överraskade uppsyn uppstod med all rätt när han efter ett stilla begrundande av sakernas tillstånd slutligen började få kläm på hur mycket saker mitt förråd innhåller. Eller rättare sagt har innehållit. Ty istället för att genomföra en romantisk picknick på tu man hand när tillfället nu gavs eller långpromenera hand i hand under en grådassig himmel har vi ägnat våra vakna timmar åt något helt annat. Förrådsstädning. Och skåpstädning. Det tog sin lilla tid. Utan överdrift.
 
Idag har således samtliga skräpskåp blivit tömda. Icke använda kläder och väskor är härmed officiellt utsorterade. Så även skor. Och smycken. Samt prydnader, ett elektriskt fotbad, en stereo med kassettbandspelare och sist med inte minst en mikrovågsugn. Förvisso av det nyare slaget. Men ändock en extra pryl som vi inte behöver. Förrådet tog tre timmar att rensa. Välbehövligt. Om något. Numera ligger mina otaliga barnböcker fint sorterade i propra kartonger. Som sig bör. Allt som ska bevaras är bevarat. Skräpet har vi däremot kört på tippen. Bättre behövande har under kvällen fått sitt. Resten har vi sorterat i kartonger. Hela tio flyttlådor. Allt staplat snyggt i förrådet i väntan på nästa helgs loppisförsäljning. Jäklar så rik jag ska bli. Eller vi. För givetvis ska Kungen få en del av kakan. Ty i vårt hus följer vi lagar och förordningar så gott vi kan. Och mig veterligen är slavarbete utan ersättning inte återinfört i Sverige. Ännu.
 
Fem maskiner tvätt avverkades av bara farten. Kungen har gjort en räd med dammsugaren. Strax är det dags att bänka sig framför TVn och njuta av ostkrokar, godis och VM-finalen i hockey. Därefter väntar en säng med rena och väldoftande lakan. Härligt.
 
God damn vilken effektiv dag. Jag är helnöjd. Yay.
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: