Från noll till hundra och tvärtom

Hej hösten. Jag börjar bli redo att ses.

Kategori: Livet

Det börjar att lida mot höst. Vilket inte minst märks på temperaturen. Dagarna är kallare. Gråare. Och nätterna är regnigare. Kyliga. Trots att vi bara har kommit till mitten av augusti. Idag har dessutom sista långhelgen påbörjats. Hu.
 
Veckan har dock varit bra. Välbehövlig. På sitt sätt. Jag börjar bli nöjd över utfallet på mitt  nya privata projekt. Även om många som jag trodde var självklara verkar ha anslutit sig till dem som valt att inte delta. Ännu iallafall. Det gör givetvis inget. Finner bara i stillhet fenomenet något intressant.
 
Har dessutom hunnit med lite av det praktiska som har fått stå åt sidan till förmån för det tidigare vackra vädret. Tvättkorgen är tömd och det är numera åter städat i garderoben. Kungen har byggt skoställ. Mina sommarskor har således äntligen förärats en välförtjänt hedersplats i hallen. Och efter ett besök på IKEA i onsdags har jag fått ytterligare god ordning i mina kryddhyllor. Samt kommer här framöver att kunna dricka kvällsthé på ett mycket mer propert sätt än tidigare.
 
Igår träffade jag en gammal vän. Min fina som inte längre bor i Sverige. Vi kombinerade kvalitetstid med wellness. Den ultimata mixen. Sittandes i varsin stol på en nagelsalong. Idag känns således både tå- och fingernaglar synnerligen fräscha. Det är fantastiskt vad lite färg kan göra för det yttre. Och vad möten med gamla vänner kan göra för det inre.
 
Idag nyttjar jag den sida som min osedvanligt vackert gravida vän har tipsat om. För det är dags för mina kluvna hårtoppar och mig att till slut våga ta steget att gå skilda vägar. Vi har hängt ihop alldeles för länge. Och de har, bokstavligt talat, börjat nöta kraftigt på mig. Ikväll tänker jag tona det nytoppade håret. Det gör jag dock alldeles själv här hemma i badkaret. Because I´m worth it, som man säger.
 
För även det här året är det tydligt att det kommer en höst. Den här gången tänker jag dock möta den rustad till tänderna, både inifrån och ut.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: