Från noll till hundra och tvärtom

Göteborg-Stockholm-Visby på en vecka.

Kategori: Livet

Det märks när det händer mycket. Jag skriver nämligen mindre. Precis motsatsen till vad jag egentligen vill. För varje händelse är ofta fantastisk. Förtjänar ett eget inlägg. Men blir dessvärre endast ett kortare inslag i en samlingstext. Som idag.
 
Den här veckan har varit fartfylld. Tempo både på jobb och privat. Ungefär i den stil som jag vill ha det. Förra helgen spenderade vi i Göteborg, Kungen och jag. Bodde fint på hotell i hjärtat av staden med god utsikt över densamma. Fredag till söndag. Njöt av god middag vid ankomst. Samt hotellfrukost, hotellgym och shopping på lördag förmiddag.
 
Kvällen tillbringade vi i min väns fina hus strax utanför Kungsbacka. Kärt återseende. Med fler än en. 35-årskalas. Fantastiskt god mat. Mycket dryck. Jag höll mitt tal. Värdinnans syster höll inte helt otippat i resten av agendan. Kungen fick äntligen träffa några av mina gamla godingar. I vanlig ordning stormtrivdes han. Och han gick väl hem hos de mina. Jag är så stolt över min kung. Söndag promenerade vi runt en stund längs Avenyn innan det var dags för hemfärd. En helg väl värd att minnas.
 
Veckan har varit fylld av jobb. Det är som jag alltid brukar säga ack så viktigt att planera. Och agera. Framför allt. Vilket jag har gjort. Det börjar arta sig väl. Snart kan jag se fram emot att skörda fina frukter av vårens arbete. Tisdag kväll bodde jag in mig rejält hos min vän jämtinnan. I hennes nya hus. Åt gott och drack gott. På hennes uteplats. Där vi blev sittandes till midnatt. Hon är grym. Även om kranen i hennes kök ibland spolar helt oförhappandes.
 
Onsdagen var dock något annorlunda. Effektiv för mig på kontoret. Slitsamt i Eskilstuna för Kungen. Vi hann dock båda hem i tid för att packa om våra väskor. Detta trots en kanske självförvållad men dock oönskad närkontakt med en arg trafikant. Vilket löste sig efter att resultatet av våra respektive rödhåriga särdrag hade lagt sig något. Svarta pärlan klarade sig finfint även denna gång. Det ska synas att man lever.
 
Iallafall, med ett välfyllt bagage tog vi oss inom utsatt tid till färjan. Nynäshamn - Visby. Efter ett extravarv på sjön anlände vi slutligen till Gotland. Tog in på det nybyggda hotellet. Fick ett rum med egen uteplats. Fantastiskt skönt. Torsdagen tillbringade vi i bilen. Jag jobbandes och Kungen njutandes. Det inbokade mötet tog den tid som behövdes. Därefter körde vi i sakta mak tillbaka till Visby. Med fikastopp vid Blå lagunen och klättringsstopp bland raukarna på Gotlands nordöstra sida. Därefter nyttjade vi hotellets gym och jacuzzi innan det var dags att göra sig redo för middag. Vilken hade varit gudomligt god. Om det inte hade varit för äggen, som trots vidtagna försiktighetsåtgärder likafullt lyckades hamna på Kungens tallrik. Den här gången gick det relativt bra. Jag nöjde mig således till slut med kompensation i form av gratis nota. Och ett skriftlig poängterande i hotellets utvärderingsformulär.
 
Fredagen blev så mycket mer grym än förväntat. Dagens inbokade möte var givande. Och kändes som ett första steg till nystart. Vilket bådar mycket gott inför framtiden. Vi hann med en upptäcksfärd utmed Visbys ringmur och Guteglass, Kungen och jag, innan det var dags att ta färjan tillbaka till Stockholm. Två dagar fyllda med kvalitet. Både jobbmässigt och privat. Det är inte fel när sådant är möjligt att kombinera. Utan att det kostar vare sig mig eller bolag något extra.
 
En vecka helt i min smak. Onekligen. Vilket gör det lättare för mig att glömma att den juridiska maran ska få sitt avslut till veckan. Det är dock ett bekymmer och huvudbry som jag medvetet väljer att lämna därhän till imorgon. För idag är det faktiskt bara lördag. Har njutit av att vara hemma. Med en kort avstickare till ICA Maxi med syfte att fylla på förrådet med färskvaror.
 
Snart är det dags att göra sig redo för middag hos bror med sambo. I Liljeholmen. Trevligt ska det bli.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: