Från noll till hundra och tvärtom

Första dagen på resten av min höst.

Kategori: Livet

Jag lyckades hålla undan det mesta igår. Promenerade in till Söder. Tillsammans med Kungen. Brunschade gott med min gravida vän. Efter en timme hade vi avhandlat en hel del inom spannet icke lämpligt eller propert användande av Facebook, till inköpsställen för desto mer lämplig och proper mamma-BH. Samt upplevt både sol och regn på betryggande avstånd under gröna markiser.
 
Därefter spatserade vi vidare över söders höjder, Kungen och jag. Till Fotografiska. Där Elofsson var intressant. Vars verk hade tjänat på något mer omfattande utställningsyta. Odani var besynnerlig. Och för mig dagens stora besvikelse. Helmut var bäst. Om än en riktig snuskgubbe. Roligast, alla kategorier, var dock fotoautomaten. Klart värd ett nytt besök. Om några månader eller så. Avslutade min sista semesterdag med filmkväll och nattsuddande light. Den kunde knappast ha varit skönare.
 
Och idag har jag jobbat. Stärkt av intaget från shakern med Kungens för mig väl avvägda pulverblandning promenerade jag, med inte alltför tunga steg, imorse till kontoret. Där dagens agenda, skriven i Outlook några timmar innan jag gick på semester, väntade på mig. Planering är som jag alltid säger a och o. Utan sådan skulle jag knappast komma långt. Eller minnas mycket överhuvudtaget. Tände effektivitetens lampa och betade av en hel dag med en riktig så kallad schvung. Promenerade därefter hem till ett dukat bord och lagad middag. Förvisso trött. Men glad.
 
Den här hösten kommer att bli så mycket bättre än vad jag trodde. För vilket jag idag, av hela mitt hjärta, tackar min gamle vän i norr. Och hans vän advokaten.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: